Mindful yoga

Klart hode og åpent sinn 

- trening på tilstedeværelse og oppmerksomhet

Child's Pose

Dette er en time vi kan utforske vårt sinn og hva vi ønsker å fokusere mer på – akkurat nå. Jeg har selv bruk tid på å finne en metode og en form for mindful yoga som har gitt meg en god trygghet, indre ro og behag. Jeg har rett og slett blitt mer oppmerksom og vennligere mot meg selv og verden rundt meg. Dette vil jeg gjerne formidle og dele med deg. Det er et høyt ønske at du skal finne din metode, og ro og glede med mindful yoga.

Kurset kan tilpasses individuelt, liten gruppen eller på din arbeidsplass eller hos en organisasjon. Anbefalt kurs er 6 til 8 uker a 60 min. Dette kan undervises online. Ta kontakt dette kan være interessant. 

 

I kurset mindful yoga vil du lære er om:

 

  • Oppmerksomt nærvær og de 7 holdninger fra MBSR (mindfulness basert stress reduksjon)

  • Flere varianter av pusteøvelser og effekten det kan gi.

  • Øvelser for å spenne av og roe ned kropp, sinn og tanker. Dette er ofte kroppsskanning og vi øver på å legge merke til det som er.

  • Metoder for å mestre stress og forskjellen på sunt og usunt stress.

  • Bevegelser for å slippe spenninger,  redusere smerter og styrke effekt av pusteøvelser eller kroppsskanning.

 

Det blir utdelt noen læringsressurser som for eksempel øvelser og litt om mulig effekt. Hensikt er at du skal kunne å bli kjent det som er optimal trening for deg – akkurat nå.

 

Timene består av pusteøvelser, oppmerksomt bevegelser og avspenning.

Jeg er utdannet Mindful yogalærer 200t hos Oslo Yoga (2019 til 2021) og yogalærer Elise Jansen.